Giveaway: Vind t-shirt, taske og bogen “How to be German”

Hurra! De søde mennesker fra The Hipstery vil gerne sponsere en lille giveaway. Tre heldige Tyskerbloggen-læsere kan få smarte, lækre, hipster tysker-gaver sendt hjem lige til døren ganske gratis! Vil du være én af de tre? Så kommenter dette indlæg med dit navn og din mail-adresse, og du er omgående med i kapløbet om at blive hipster-tysker!

Det her kan du vinde:

1. præmie: En t-shirt og en taske, som du selv vælger i hipstery-shoppen, og en udgave af den voldsomt populære og übersjove bog “How to be German – A guide from Apfelsaftschorle to Tschüss”
2. og 3. præmie: En udgave af bogen “How to be German – A guide from Apfelsaftschorle to Tschüss”
Tyskerbloggen giveaway
Du kan læse meget mere om bogen her. Den formidler på utrolig morsom vis de små finurligheder, som vi tyskere ser som almindelige menneskelige egenskaber og holdninger til verden. Lidt ligesom bloggen her forsøger, men med en indsigt, som undertegnede kun drømmer om og en humor, der er spidsfindig på den åbenlyse måde. Lær lynhurtigt, hvordan du bliver tysker – i kun 50 små skridt!
Jeg vil ha’ den! Men bliver nok nødt til at købe den selv, med mindre jeg selvfølgelig vinder min egen konkurrence…Nå. Men smid dit navn og din e-mail som en kommentar herunder, hvis du vil vinde! Jeg finder vinderen den 01. oktober 2013 – men OBS! Kun hvis mindst 50 af jer har kommenteret. Så det er om at komme i gang🙂 Held og lykke!
116 comments
  1. Claus og Nanna said:

    Ja bitte bitte bitte. Det ville da være fedt at vinde noget for første gang og så fra Tyskerbloggen

  2. Claus og Nanna said:

    Ja bitte gerne. Vinde noget fra Tyskerbloggen ville være for sejt!

  3. Claus og Nanna said:

    Flot at skrive to gange

    • Jytte said:

      Hehe, det er okay – I vil bare virkelig gerne vinde😉

  4. Lisbet said:

    Aber hallo! Selvfølgelig skal jeg da være med i konkurrencen

  5. Kirsten Andersen said:

    Toll!

  6. Louise said:

    Cool!

  7. Morten Egholm Mouritsen said:

    Fed konkurrence! Jeg krydser fingre:)

  8. Susan Seloy said:

    Das ist echt geil…. Hvor er det en fantastisk Giveaway

  9. Mette Autzen said:

    Super skøn blog du har🙂 hilsen en sønderjyde der savner Berlin hver eneste dag🙂

  10. Dorthe Dittmer said:

    Jaeh, det vil jeg da rigtig gerne vinde

  11. Nikoline said:

    Spannend!

  12. Jakob said:

    Jeg vil eddermame gerne vinde en af dine præmier!😉

  13. Lisbeth Ebler said:

    Jeg er med! Hau die Hühner!🙂

  14. Camille Kirkegaard said:

    Nice!

  15. Benny Heidelbach said:

    Jeg lover at drikke mig scheissbesoffen, hvis jeg vinder!

  16. Martin Ejner Olsen Grunz said:

    Herlige gaver!

  17. Lina Fuglheim said:

    Total geil! Sådan en omgang hipsterpræmier er lige mig.

  18. Bjørn Behr said:

    Jeg vil også gerne være med i konkurrencen.

  19. Michael Bach Ipsen said:

    🙂

  20. Sonja Bech said:

    Ich werde auch teilnehmen……10 Deutschstunden Pro. Woche

  21. lone krogh said:

    den vil jeg elske at eje

  22. Tanita la Cour said:

    Gern! Skal bo i Tyskland et halvt år fra februar og må hellere være beredt🙂

  23. Lene Rolighed said:

    Super!

  24. Laura Müller Thomsen said:

    Årh man den bog må jeg bare eje. Som 80 % tysker kunne det være godt at få nogle tips til hvordan man skal opføre sig hos sin tyske familie🙂

  25. Henriette Jacobsen said:

    Jeg vil elske at have Tshirten, når jeg skal undervise mine tyskelever i 10.kl. Jeg er ganske sikker på, at bogen kan være med til at bringe er anderledes og sjovt budskab om tyskere:-)

  26. Lotte said:

    Jaj vil okså gerne vinne noet fra tyskerbloggen, hjælper det mon at snagge süd-slesvisk?😉

  27. Annette Vestergaard said:

    Viel spass im Aarhus.. 👍😃 hipster ja tak. Og tak for din überskønne blog.

  28. Marie BM said:

    Sau Geil! Jeg er vild med det. Jeg vil da gerne vinde🙂

  29. Katrine said:

    Whoa, das wäre geil!

    • Jytte said:

      Katrine, du vandt sørme førstepræmien! Skynd dig at sende mig en mail (jyttemueller@hotmail.com) med dit fulde navn og adresse, og hvilken t-shirt og taske du ønsker dig – så bliver hele molevitten sendt hjem til din dør🙂

  30. Thomas said:

    Virkelig fedt!

  31. Det er over 10 år siden jeg har boet i Tyskland og min viden om Tyskland og tyskere er lidt rusten, så jeg vil da gerne vinde🙂

  32. Michael said:

    Geil!

  33. doris lindgaard said:

    Det ville være super.

  34. Hedvig Spang-Hanssen said:

    Uh, neat! Hvis ikke man bliver den heldige vinder af førstepræmien, kunne jeg godt finde på at købe nogle af de ting selv.😀

  35. Sunna Dís said:

    Meget Spændene!

  36. Helle Luxhøj Jensen said:

    Ganz locker.

  37. Kristin Bogsjö Jensen said:

    Ich drücke die Daumen🙂

  38. Anne Sophie Westh said:

    Sej bog, den må jeg bare læse;) Er kun en fjerdedel tysk, så mangler lidt info om den sidste tre fjerdedel:) Kh Sophie

  39. Tina said:

    Jeg vil også gerne vinde bogen. Flytter snart til Tyskland, så det vil nok være en god idé at vide lidt om tyskerne inden da.

  40. dorthe rosgaard kuchartik said:

    Åh det må jeg da ha fortjent, er lige kommet til mig selv efter en dag med 14 timers undervisning uden pause:-).48 stk 8. kl. elever, en herlig kollega og en festmiddag til o. 50 personer. Og det var ikke bare suppe, steg og is. Nej fx bestod forret af muslingesuppe,spinatroulade m rejemousse,dampet laks og rødspætte, dildcreme og hjemmebagt brød osv. Skulle iøvrigt hilse og sige, at jeg underviser i tysk,,, og det glæder jeg mig vanvittigt til at vende tilbage til på mandag. Bliver aldrig Nomakok eller michellinditto. Nej gloser og grammatik, det ved man da, hvad er. Forøvrigt store roser til bloggen, glæder mig som et barn, hver gang der kommer nyt. Godt arbejde.

  41. Karen said:

    Skynder mig også at smide kommentar i håbet om at ramme de 50 stk. Ville meget gerne eje bogen til egen hyggelæsning, men bla. også til undervisningsbrug

  42. Inge said:

    sehr gern!!

  43. Sara said:

    Klar! Er lige akkurat flyttet til Tyskland og bogen er tilsyneladende alt hvad jeg mangler i bestræbelsen på ein echte und wunderbar integrazionen. Ja bitte!

  44. Sarah Andresen said:

    hier in Aalborg wird das Buch dringend gebraucht🙂

  45. Ja tak! Og Tyskerbloggen rummer da også megen fin indsigt!🙂 Er Apfelsaftschorle (fra bogens titel) i øvrigt noget særligt tysk (altså ud over navnet)? Vi slæber det med hjem fra Berlin, men kan man ikke få noget lignende i DK?

  46. Stina Anja Christensen said:

    Jeg vil også være med! Übergeile præmier!

  47. Trine V. Dam said:

    Oberaffengeil!!!

  48. Alice Guldberg Riis said:

    Ja tak! Meget gerne. Gad vide om den kan lære mig noget nyt om Bayern….Jeg elsker Bayern❤

  49. Yvonne said:

    Ich Liebe dein Blog – dejlige friske pust fra vor sydlige nabo!

  50. Gitte Peiding said:

    Den bog vil jeg da gerne eje.

  51. jakob fischer- nielsen said:

    Jeg har altid gerne villet være tysker – og nu kan det lade sig gøre på kun 50 skridt!

  52. Morten Andersen said:

    Jeg trykker mig tommeltottene….

  53. Tine Nielsen said:

    Jeg har boet snart 20 år i Norditalien og også hér hersker mange fordomme om tyskerne. Det er ikke forbrydelserne mod menneskeheden under 2. Verdenskrig, der ligger og lurer under overfladen, nej, det er det faktum at tyskerne går med hvide tennissokker – og som om det ikke var galt nok, har de dem også på i sandalerne. Jeg var i DK i august og har nu anskaffet mig et par rigtige andeføddet, som jeg håber at forarge italienerne med, samtidig med at jeg kan brede mine tæer. Hurra for tyskerne som ikke er beredt på at lide for skønheden.

    • Jytte said:

      Du vandt sørme 3.-præmien, Tine! Skynd dig at sende mig en mail (jyttemueller@hotmail.com) med dit fulde navn og adresse, så bliver bogen sendt hjem til din dør🙂

      • Gitte Marie Duus said:

        Lyder interessant – glæder mig til at se, hvad det mon betyder 🙂

  54. Det er en FANTASTISCH KRASS konkurrence! Ved godt, man ikke behøver, skrive, hvad man gerne vil vinde fra shoppen, men altså, jeg kunne virkelig godt tænke mig “Bitte Sprechen Sie Deutsch mit Mir”-tasken (har boet i Berlin i et halvt år for nogle år siden og de slog altså lynhurtigt over i engelsk, når man lavede en lille grammatisk fejl – helt ok og sødt, men ich wollte aber Deutsch sprechen) I sommer var jeg i Berlin igen og drak så meget Apfel- og Rhabarbersaftschorle, at jeg næsten blev tysk indeni og jeg schorlede alt, da jeg kom hjem – bare for at blive i stemningen. Åh, jeg savner Tyskland! De her

  55. Johanne Leth Sønnichsen said:

    Lækker giveaway!

  56. Astrid said:

    Lækker give away, Jytte! En perfekt præmie for en tysker-elsker som mig🙂

  57. Dorte Thorhauge said:

    Uh jeg melder mig i puljen af forventningsfulde tysklærere, der håber på gevinst😉
    Mvh Dorte dt@rhe.dk

  58. Pernille L. said:

    Allerhelst ville jeg jo vinde en blandet kasse med Schorle og Birne-Ingwer-Hefeweizen, men det her lyder også godt. Jeg vil gerne være med!

  59. Josefine said:

    Bitteeeeeeeeeeeeeeeeee!

  60. Alex Ahn said:

    Den kunne jeg meget godt tænke mig!😀

  61. Sara said:

    Jaaa det lyder som en et sandt musthave!🙂

  62. Jenny Clausen said:

    spændende giveaway jeg krydser fingre:-)

  63. Das wäre toll!! Jeg vil også være med i din konkurrence!😀

  64. Simone F said:

    Sehr schön!😀 bogen lyder mega god!

  65. Thomas Glasius said:

    Ja for helvede! Det er den bedste konkurrence jeg længe har deltaget i🙂

  66. katrinehasager said:

    Muss haben😉

  67. Jeanette said:

    Jeg er helt nybegynder, og denne bog virker som en spændende introduktion !

  68. Jasper Ries said:

    Bäm! Gute Aktion.

    • Jytte said:

      Du vandt 2.-præmien, Emilie Marie! Skynd dig at sende mig en mail (jyttemueller@hotmail.com) med dit fulde navn og adresse, så bliver bogen sendt hjem til din dør🙂

  69. Cathrine Gustafsson said:

    Ja Mann!😀

  70. Søren Møller Jensen said:

    Wäre doch schön…

    Forbedrer det gevinstchancen, at man har været den med afstand mest lyshårede, der nogensinde har stillet op for Latino Munichs fodboldhold??

  71. Jens said:

    MANOMAN – der mangler jo bare en schlüßelanhänger for at det er perfekt🙂 Men det er det allerede!

  72. Lee Ann Hollesen said:

    Leider geil🙂

    P.S. Tak for en fantastisk blog!

  73. Kirstine said:

    Sau toll! En “Bitte Sprechen Sie Deutsch Mit Mir”-taske ville stå godt til oktoberfestens dirndl.
    Die Kirstein (Kirstine Skytt Mikkelsen): kskytt87@gmail.com.

    • Matilde Andersen said:

      Mine tyskelever ville elske hvis jeg kom og underviste dem i en T-shirt mens jeg læste denne super tolles Buch op! Jeg ville blive husket i evigheder. 🍻 Auf Deutschland!

  74. steen nedell christensen said:

    Hvis der er en landsholds-trøje i shoppen, kan det blive den perfekte prænie til mig🙂

  75. Kent Kjersgaard said:

    Ach ja, Ich will hipster sein!

  76. Jeg ville også elske at vinde de fede præmier! Rigtig god side iøvrigt! Den læses med stort velbehag, hver gang du poster🙂 Hilsen Jeanette Andersen; cats97@gmail.com.

  77. Torben Bille said:

    Super geil T-shirt og bog. Oplagte gaver til min kone der er tysklærer

  78. Emma Lorenzen said:

    Einfach schön! LG Emma

  79. britta kromand said:

    So ein Ding muss ich doch gewinnen

  80. Alexander Danker said:

    Ich will auch gewinnen!

  81. Mads Møller Glendorf said:

    GewinneGewinneGewinne!

  82. Anette Bloch Jensen said:

    Sehr gerne. Es wäre prima, spitze, sehr schön, wunderbar, fabelhaft, top, grandios, klasse, echt super, ausgezeichnet, wirklich toll, erstklassig, fantastisch zu gewinnen.

  83. Nick Holmen Larsen said:

    Wie cool! Kiggede lige en smule på hjemmesiden og den der plakat med “Speak Deutsch to me” den skal da op og hænge, det er en ting, der er helt sikkert.

  84. Lina said:

    Meinen dänischen Schülern würden die unterschiedlichen Prämien sicherlich sehr gefallen.

    Alle Kinder lesen das Buch, nur nicht Gerlinde, denn sie ist die Blinde
    Alle Kinder finden das T- Shirt geil, nur nicht Hildegard, denn die hängt damit im Stacheldraht
    Alle Kinder sind begeistert von der Tasche, außer Jürgen, den sie damit würgen

  85. Maria Westh said:

    Es wäre sehr schön zu winnen…

  86. Sara Bisgaard Jensen said:

    Jeg vil MEGET gerne vinde bogen. Drømmer om, at jeg på et tidspunkt flytter en periode til Tyskland og så er det jo den perfekte guide. Jeg har tidligere læst Adam Fletcher’s blogindlæg “How to be German in 20 easy steps” på VentureVillage og han skriver meget humoristisk og fanger (i min optik) mange sjove tyske særegenheder🙂

  87. Anne Christine H.-Jensen said:

    Meget spændende bog, den ville jeg meget gerne eje én af!🙂

  88. Maiken said:

    Hvis det er vejen til at blive mere tysk, så vil jeg gerne bede om et lod i hatten.

  89. Marie Hassing said:

    Jeg er med! Måske der det tyske også ved at klinge af, efter jeg flyttede hjem til DK? I så fald ville guiden være på sin plads. Jeg savner noget mere tysk i mit liv! (:

  90. Vibeke said:

    Tro den vil klæ mig til Eisbrecher koncerten sidst i november i Hamburg🙂

  91. Sara said:

    Super konkurrence – og tak for en sjov og spændende blog ^.^

  92. Gitte Marie Duus said:

    Øv øv – ville gerne have opdaget denne konkurrence, før det var for sent😦
    Vil rigtig gerne læse bogen – og mindst lige så gerne have en t-shirt, der afspejler min forkærlighed for det tyske🙂

    • Jytte said:

      Bare rolig, Gitte – jeg forbarmer mig over dig🙂

      • Gitte Marie Duus said:

        Det lyder dejligt🙂 Men hvordan..?

      • Jytte said:

        Det betød såmænd bare, at jeg tog dig med i lodtrækningen. Du vandt dog desværre ikke, bedre held næste gang🙂

Smid en kommentar

