Den unge Hitler og en Mercedes: Video for provokerende for Daimler

Hvis en bil kunne forudse historien og for alvor beskytte menneskeliv, hvad ville der så ske? Hvis en Mercedes havde en sjæl, hvad så?

Se svaret i dette meget provokerende et minut lange filmprojekt af Tobias Haase – en ung studerende ved Filmakademiet i Ludwigsburg, Baden-Württemberg. Jeg skal nok advare om en overraskende slutning, der ikke er for de allermest sarte sjæle (men det er mine læsere vist alligevel ikke ; )). Den er ikke alene overraskende, den tager også sarkasme mod et helt nyt (sort) niveau! Synes jeg.

Der står udtrykkeligt og flere steder, at dét, der ligner en reklamefilm, IKKE har noget med Mercedes at gøre. Alligevel er Daimler Benz bestemt ikke glade for, at filmen er lagt op på vimeo. Måske fordi Daimler Benz-koncernen netop var en del af rustningsindustrien i Nazi-Tyskland? Eller måske bare, fordi et dødt barn bruges som virkemiddel? Jeg ved det ikke.

Hvad synes I? Virker det? Genial provokation eller usmageligt? Sort humor eller uacceptabelt? Se videoen, og smid gerne en kommentar!

4 comments
  1. Lotte said:

    Det er meget meget specielt – men vildt flot og gennemført lavet. Men kan simpelthen ikke lure min mening. Tror mest jeg hælder til at være enig med dig.

  2. Claus said:

    Må indrømme at jeg var flad af grin. Jeg elsker sort humor! Han havde fået et 12tal af mig😉

  3. Lisbeth said:

    Han har talent Tobias Haase! Og jeg synes filmen holder, netop fordi det er Hitler, der bruges. Sort humor skal jo gå til stregen og lidt over.

Smid en kommentar

