Frankfurt: Byen der overraskede en skeptisk Jyt

Jeg har hørt en del om Frankfurt. Oftest har det været negativt. Det meste har involveret skyskrabere, business, banker og travle jakkesæt. I tirsdags var jeg der så for første gang på forretningsrejse. Og jeg synes bestemt, at byen har meget mere at byde på. En overrasket Jyt vendte snuden tilbage mod Danmark torsdag!

Byen er en skøn blanding af den skyline, man hører om (Mainhattan, som frankfurterne selv kalder det), villakvarterer og en lille men fin gammel bydel. Paradoksalt nok er den gamle bydel ikke særlig gammel, da der som bekendt ikke var meget tilbage af Frankfurt efter 2. Verdenskrig. Så det er en meget velafpudset gammeldags atmosfære, man bliver en del af blandt den fejlfrie Altbau – men det er stadig en fin en af slagsen. Atmosfæren altså. Og så er der altså noget over store, imponerende, blanke skyskrabere, der spejler himlens blå farve.

Folk er venlige og yderst hjælpsomme. Ser man forvirret nok ud, skal der nok komme en indfødt og spørge, om han/hun kan hjælpe. Jeg må have set forvirret nok ud : )

Jeg har taget en hel del billeder, for at forsøge at fastholde den lækre stemning, der omgiver byen til aftenstid. Bland andet stammer billederne fra onsdag aften, da min tyske kollega tog mig med byen rundt. Vi fik blandt andet en Sundowner ved Main’s bred – floden, der deler Frankfurt i to. Jeg fik også smagt æblevin. En typisk Frankfurt-Spezialität, der drikkes blandet op med danskvand. Ganske udemærket! Ja. Find det hele i billederne nedenfor. Og spørg endelig, hvis der er noget, du ellers vil vide.

Jeg er fan af Frankfurt. Meget mere, end jeg troede i forvejen. Det smukke vejr hjalp nok også på sagerne. Men alligevel. Jeg har lyst til at tage tilbage!

Frankfurt 1 Frankfurt 2 Frankfurt 3 Frankfurt 4 Frankfurt 5 Frankfurt 6 Frankfurt 9 Frankfurt 10 Frankfurt 11 Frankfurt 12 Frankfurt 14 Frankfurt 15 Frankfurt 16 Frankfurt 17 Frankfurt 18 Frankfurt 19 Frankfurt 20 Frankfurt 21

Smid en kommentar

