Spreepark Berlin: Forfald og fascination

Jeg faldt over disse billeder på msn.com. De er på en måde skræmmende, grumme, triste og samtidig smukke, overvældende og afsindigt fascinerende. Nærmest dragende. Der er noget smukt over denne form for forfald, hvor naturen æder sig ind på mennesket efterladte metalstativer. Fortidens latter sluges af moder naturs kværnende, ubarmhjertige tidsmaskine.

Billederne stammer fra Spreepark i Berlin-Treptow. En forlystelsespark, der lukkede for over 10 år siden. Den tiltrækker dog stadig en hel del turister. Området er kun tilgængeligt i weekenderne, men formår alligevel at lokke 500 turister til årligt. Jeg er åbenbart ikke alene i min fascination. Tror jeg vil prøve at finde Spreepark næste gang, jeg er i Berlin.

berlin20 berlin22 berlin21 berlin19  berlin16 berlin15   berlin11 berlin10 berlin9 berlin8   berlin4 berlin2 berlin1

Smid en kommentar

