Ulis pengesnyd og Klopps hårfusk

To historier har domineret tyske medier de seneste par uger. Indrømmet: medier tiltænkt forskellige læsersegmenter. Men alligevel. I skal få dem begge!

Historie #1: Ulis pengesnyd

FC Bayern Münchens præsident Uli Hoeness har indrømmet at have skjult mange millioner Euro på Uli Hoenessbankkonti i Schweiz. Den indrømmelse har for alvor ramt tyskerne. Bayerns Uli har altid været folkets Uli. Og så snyder han folket for penge? Puha!

Indrømmelsen kommer i kølvandet på en meget kontroversiel politisk beslutning: Alle, der selv melder ud, at de har begået skattefusk, bliver ikke straffet for deres handlinger. Så Uli slipper med den dårlige medieomtale og tyskernes mentale tomatkasterier. Nå ja, og så tilbagebetalingen af de skattepenge, han skylder Tyskland. Men det er vel alt sammen peanuts i forhold til, hvad straffen kunne have lydt på.

Historie #2: Klopps hårfusk

BVB Dortmunds træner Jürgen Klopp har indrømmet: “Ja, jeg har fået en hårtransplantation. Og jeg synes sgu, det er meget pænt!”

Ups! Det synes tyskerne ikke om. Den slags sender helt forkerte etiske signaler – og hvad er der nu galt med en god gammeldags Hoeness-halvmåne? Ja, jeg ved det ikke. Men her er før/efter-billeder:

Klopp hår transplantation

Jeg ved ikke, hvad jeg skal synes. Forskellen slår mig ikke som fuldstændig ude af proportioner. Og så længe han fører BVB til Championsleague-sejr, er jeg for såvidt også fuldstændig ligeglad, om hans hårgrænse sidder 1cm tættere på hans øjenbryn!

 

1 comment

Smid en kommentar

