Urmel aus dem Eis

Hvis I følger bloggen på facebook eller twitter, har I måske set, at jeg har skrevet et par linjer om Dirk Bachs død. Det var og er chokerende. 51 år. Han fyldte en hel del i det tyske tv-landskab, den lille, tykke, komiske mand. Jeg husker ham bedst og helst som ‘Urmel’ i ‘Urmel aus dem Eis’ – en film/teater/komedie-udgave af en af de mest kendte og elskede tyske børnebøger.

Det er så fint! Og underholdende. Nok mest, hvis man forstår en smule tysk ; ) Jeg så noget af det igen i går. For det hele ligger på Youtube – hurra for Youtube! Jeg linker her til den første del – og så kan I jo selv finde de næste dele derinde, hvis I bliver bidt af det. Jeg er sgu vild med det.

Smid en kommentar

