Et tillykke, der betyder uheld

Jeg har fødselsdag på søndag! Jubi, hurra og woot woot! Ih, jeg GLÆDER mig!

Cirka samme udbrud havde jeg også i aftes, da jeg sad blandt en håndfuld skønne folk. “Tillykke! Tillykke!”, svarede de. Jeg holdt mig for ørerne – “det MÅ i sgu da IKKE!?!”. Forundrede blikke. Forundret Jytte. Først da opdagede jeg, at min overbevisning (eller overtro – kald det, hvad du vil) om, at et tillykke før dagen betyder uheld, må komme fra mine tyske rødder. Og det deles åbenbart ikke af danskerne. Det er så alligevel lykkes mig at bo i Danmark i seks år, før jeg opdagede det. Bum bum.

Bottomline: Jeg har fødselsdag på søndag! Og vil helst ikke modtage lykønskninger før på dagen : )

Smid en kommentar

