WzS: Abgefahren!

Jeg undskylder for udeblivelsen af WzS i sidste uge – som jeg skrev på bloggens Facebook-side, kom jeg til at være udenfor i det gode vejr hele dagen, spise kage og is og slikke sol. Det var der vist ikke fare for i dag. Så her får i søndagsordet for uge 13: “abgefahren”.

Det bruges som synonym for geil, cool, toll, super, etc. – og tilhører den ungdommelige tyske diskurs. Altså den ungdommelige jargon. Dermed er det også et af de ord, som den ældre generation bruger, når de for alvor vil være unge med de unge. Hvilket jo så mislykkes ret så voldsomt. Tro mig, jeg har oplevet det. Åh. Men I er jo alle unge og frejdige, så brug bare abgefahren på livet løs!

Som altid kan I høre mig udtale WzS i en sætning, hvis I trykker her.

—————-

WzS står for Wort zum Sonntag. Konceptet er enkelt: Hver søndag udvider jeg dit ordforråd med et nyt ord, som måske er lidt skævt, slang-agtigt eller bare forkert opfattet af mange danskere.

Smid en kommentar

