Stoppt sie!

Kære alle. Dette budskab er meget, meget vigtigt for mig at få ud i alle afkroge. Så jeg vil gerne bede jer alle om at dele det med venner, bekendte, facebook-relationer, familien, og og og…

Den 31. marts vil nynazisterne, som hvert år, marchere gennem Lübeck i Nordtyskland. Og den 1.maj i Neumünster. Det kan desværre ikke forbydes. Men vi bliver nødt til at vise disse nynazister, at vi er mange (!!), der ikke kan forene os med deres umenneskelige synspunkter.

Rasmus Andresen, der sidder i Landestag Schleswig Holstein (man kan vel godt kalde det for Slesvig Holstens “regering”), arrangerer – som hvert år – en fredelig, men forhåbentlig massiv mod-demonstration. Jeg har bedt ham rette nogle ord mod Tyskerbloggens læsere. Han skriver følgende til jer alle:

“Fascisme og højrepopulisme er desværre i mange europæiske stater blevet et stort problem. Det er utrolig vigtigt at man står sammen mod et fremmedfjendsk og for et solidarisk samfund. Lad os sammen kæmpe mod fascismen. Kom den 31. marts til Lübeck og den 1. Maj til Neumünster.”

Jeg vil personligt gøre alt, hvad jeg kan, for at være i Lübeck og Neumünster de pågældende dage. Jeg håber, at mange af jer vil overveje at gøre det samme – og ikke mindst sprede budskabet, så mængden af moddemonstranter igen i år vil overstige antallet af nynazister.

Læs mere om antidemonstrationen på denne facebook-event: Wir können sie stoppen.

Smid en kommentar

