WzS: Musikknochen

Denne uges Wort zum Sonntag blev nærmest serveret for mig, da jeg i torsdags var sammen med mine to dejlige søstre. Vi er alle tre den slags sindsoprivende personligheder, der bruger en torsdag aften på at drikke te og lægge puslespil. Bum bum. Aften-stilheden blev dog godt og grundigt brudt, da søster Gitte smækkede sin albue ind i stolryggen: “Auaaahaa! Musikknochen!”

Musikknochen betegner nemlig det sted (jeg er ikke engang sikker på, om det er en knogle eller noget helt andet?) i albuen, som sender en lynende smerte gennem resten af armen, hvis den bliver ramt rigtigt. Eller forkert, vel. I ved nok godt, hvad jeg snakker om! Når Musikknochen har fået et slag, så kan fingrene godt begynde at summe lidt bagefter. Av.

Det er måske selvsagt, at den har fået sit navn, fordi et slag på den resulterer i nærmest musikalske udbrud! I al fald i min familie er dette fænomen voldsomt udpræget🙂 God søndag til jer alle!

— WzS står for Wort zum Sonntag. Konceptet er enkelt: hver søndag udvider jeg dit ordforråd med et nyt ord, som måske er lidt skævt, slang-agtigt eller bare forkert opfattet af mange danskere —

Smid en kommentar

