Pølsetyskeren på efterskole

I aftes var jeg på besøg hos Ågård efterskole, for at holde en times foredrag for en stor flok lækre, engagerede elever. Mange fordomme blev kastet op i luften – nogle af dem blev hængende og reflekteret over, andre blev hevet ned på jorden og smækket i stykker. For mig er det altid stort, når bare nogle få ud af en forsamling får twisted deres syn på tysk i en mere positiv retning; om det så er i forhold til sproget, musikken, maden, påklædningen eller tyskernes væremåde og selvforståelse. For jeg er sgu stolt af at være tysker – lige så stolt som jeg er af at være dansker. Det er en erkendelse, der først kom til mig for nogle år siden. En rar en af slagsen.

Jeg synes sgu det var endnu en rigtig god aften. En fed oplevelse med en flok dejlige elever.

Tak, Ågård efterskole! 

Smid en kommentar

