Det svage køn…

Min ven Kåre spurgte mig forleden om de parkeringspladser, der er forbeholdt kvinder (Frauenparkplätze), som man kan finde rundt omkring i tyske byer. Han skrev følgende efter at hans ven postede et billede af en kvindeparkeringsplads på sin facebook-væg:

Hjælp🙂 Jeg så lige billedet her på en vens facebook-væg og tænkte “hvorfor nu det”. Kan du give en forklaring? Jeg har også set fænomenet med “dameparkeringspladser” i Flensborg…

Og ja, Kåre – det kan jeg sagtens give en forklaring på! Frauenparkplätze er oftest placeret et mere “sikkert” sted end andre, almindelige parkeringspladser – eksempelvis lige ved udgangen til en p-kælder, under et overvågningskamera eller lige ved en lyskilde. Så kan kvinderne føle sig mere sikre, når de parkerer bilen om natten. Det er smart! I hvert fald hvis man er kvinde😉 Håber det var svar nok!

1 comment

Smid en kommentar

