Om awards og fødselsdage

Tjoh, så var det vist på tide, at der blev placeret et indlæg igen. Jeg undskylder den sidste uges inaktivitet – men den skyldes ganske simpelt, at jeg har haft umådeligt travlt med at blive overlæsset af kærlighed, musik og diverse håndgribelige godter. Undertegnede har nemlig haft GEBURTSTAG! Wuh det var godt! Vierundzwanzig. Og kage, og alt muligt!

Nå men – dagen inden den store dag modtog jeg en award for tyskerbloggen! Den blev givet videre til mig af Fru Z, og så sådan her ud:

Lyserød. Og hjerteformet. Hvad mere kan man ønske sig? Jeg blev i al fald glad – det var da en glimrende bonus-fødselsdagsgave! Og så helt uden at Fru Z vidste noget om, at min fødselsdag lå lige rundt om hjørnet. Nå. Jeg er jo newbie i det her bloggeri. Men jeg kan forstå, at der åbenbart følger en række spørgsmål med awarden, som jeg skal svare på, så det gør jeg hermed;

HVILKE BLOGGE FØLGER DU?

En del forskellige – der er jo masser at vælge af! Emnet er nærmest underordnet, så længe det er underholdende læsning. Marens blog er et glimrende eksempel herpå.

FAVORIT MAKE-UP MÆRKE?

Åh jamen. Nilens jord. Hvis man havde penge til den slags.

FAVORIT TØJMÆRKE?

Jeg køber meget af mit tøj hjemme i Flensborg. Der ligger fx Cyroline – en glimrende butik, som sælger bl.a. Nümph og Rütme (og en tand billigere end i DK). Loves it!

DIN FAVORITFARVE?

Grün!

PARFUME?

Hugo Boss Woman.

FAVORITFILM?

Ui. Den var straks værre. Jeg må tilstå min nørdethed, og indrømme at Ringenes Herre-trilogien er blevet tæsket igennem op til flere hundrede gange. Udover det…. Der Untergang. Up! Dirty Dancing. Stardust. Inception. Love Actually. Matrix (kun den første). Lion King. Hvis nogen kan finde fællesnævneren i disse film, hører jeg den gerne!

HVILKET LAND VIL DU BESØGE OG HVORFOR?

Der findes ikke det land, som jeg ikke har lyst til at besøge. Enhver kultur har noget at byde på! Hvis bare man åbner sit sind, kan man også få øje på det.

HVAD GLÆDER DU DIG MEST TIL I NÆRMESTE FREMTID?
Kærestetur til Berlin i juni! Trekking i Nepal i juli! At starte i praktik på kommunikationsbureauet envision den 8. august! Og meget, meget, meget mere!

Alright – så blev det tid til at sende awarden videre. Den må gå til In Fashion We Trust. Læs den! Nu!

4 comments
  1. Tenna said:

    Hurraaaaaa!

  2. fru Z said:

    Aij hvor tillykke med fødselsdagen!
    Jeg kan se, at der er et spørgsmål som er røget ud, inden awarden rundede min blog.
    Nemlig, hvorfor du startede med at blogge?

    • Jytte said:

      Tak, tak🙂

      Jamen jeg startede vel bloggeriet som led i min kamp mod tyskerfordommene. Jeg mener, at mange fordomme kan bekæmpes, hvis bare man oplyses. Så det prøver jeg på.

      Udover det tror jeg, at der er mange derude, som har en stor interesse for Tyskland og det tyske sprog – og de kan forhåbentlig have gavn/glæde af lidt info “direkte fra kilden”, så at sige.

Smid en kommentar

