Wort zum Sonntag: April, April!

Okay, indrømmet: søndagsordet er i virkeligheden to ord (surprise!). Men efter ugens begivenheder kunne jeg ikke dy mig!

Sidney Lee gjorde det. Hummel gjorde det. Nybolig. Naser Khader. Ikea. AGF. DF. Når 1.april dukker op i kalenderen, vågner umådeligt mange indre komikere op fra 364 dages slummer. Åh hvilken fryd (!) at overvære det splitsekund af overraskede ansigter og nervøse grin, når man afslører sit geniale lille påfund. I Tyskland sker denne afslørelse ved at råbe “April, April!” – og det tog mig noget tid før jeg opfattede, at det IKKE var tilfældet på dansk. Og hvem var det så lige, der var til grin?

Jeg har lært det nu. Men foretrækker nu stadig the german way. Vanemenneske? Måske🙂

God søndag!

Smid en kommentar

